Viděl jsem několik možností jak zjistit o jaký druh platformy se jedná, od absurdní kontroly existence adresáře “Program Files (x86)” (a ještě fixně na disku C), přes kontrolu environment variables, až po docela zajímavou konstrukci
public bool Is64bit() { return Marshal.SizeOf(typeof(IntPtr)) == 8; }
Tuto funkce jsem sice nezkoušel, ale podle mého názoru určitě nebude fungovat pokud změníte target platform v projektu na 32bit a použijete tuto funkci na x64.
Nakonec mi přišlo nejrozumnější volat API funkci Windows (nemusel jsem řešit problém s unsafe assembly):
[more]
private enum Platform { X86, X64, Unknown } internal const ushort PROCESSOR_ARCHITECTURE_INTEL = 0; internal const ushort PROCESSOR_ARCHITECTURE_IA64 = 6; internal const ushort PROCESSOR_ARCHITECTURE_AMD64 = 9; internal const ushort PROCESSOR_ARCHITECTURE_UNKNOWN = 0xFFFF; [StructLayout(LayoutKind.Sequential)] internal struct SYSTEM_INFO { public ushort wProcessorArchitecture; public ushort wReserved; public uint dwPageSize; public IntPtr lpMinimumApplicationAddress; public IntPtr lpMaximumApplicationAddress; public UIntPtr dwActiveProcessorMask; public uint dwNumberOfProcessors; public uint dwProcessorType; public uint dwAllocationGranularity; public ushort wProcessorLevel; public ushort wProcessorRevision; }; [DllImport("kernel32.dll")] internal static extern void GetNativeSystemInfo(ref SYSTEM_INFO lpSystemInfo); private static Platform GetPlatform() { SYSTEM_INFO sysInfo = new SYSTEM_INFO(); GetNativeSystemInfo(ref sysInfo); switch (sysInfo.wProcessorArchitecture) { case PROCESSOR_ARCHITECTURE_AMD64: return Platform.X64; case PROCESSOR_ARCHITECTURE_INTEL: return Platform.X86; default: return Platform.Unknown; } }